Loading...

21 لوازم جانبی ضروری گیتار

21 لوازم جانبی ضروری گیتار

هنگام خرید گیتار، مهم است که لوازم جانبی ضروری را خریداری کنید که برای تمرین، یادگیری و اجرای به آنها نیاز دارید.
از هر نوازنده گیتاری که می شناسید بپرسید و احتمالاً همه به شما خواهند گفت که چند آیتم وجود دارد که به عنوان یک گیتاریست، بدون آنها به سادگی نمی توانند زندگی کنند.
دانستن اینکه کدام لوازم جانبی گیتار برای شما مناسب است ممکن است دشوار باشد. و مانند گیتار، تعداد زیادی برای انتخاب وجود دارد.
بنابراین برای صرفه جویی در وقت و تلاش، در اینجا 21 لوازم جانبی ضروری گیتار را به شما معرفی می کنیم.

 

وسایل گیتار

از وسایل اصلی گیتار می‌توان به سیم گیتار ، پیک گیتار ، مترونوم و تیونر اشاره کرد

 

وسایل جانبی گیتار

وسایل جانبی گیتار تنوع زیادی دارند که در زیر به تفصیل درباره آنها توضیح داده ایم:

 

 

  • گیگ بگ گیتار


گیگ بگ جایگزین عالی برای کیس گیتار سخت است. یک کیف موسیقی خوب نه تنها گیتار شما را به خوبی در برابر ضربه، خط و خش و آب و هوا محافظت می کند، بلکه حمل و نقل ساز شما را نیز بسیار آسان می کند. یک کیف خوب دارای دسته یا بندهایی است که به شما امکان می دهد کیف را مانند یک کوله پشتی بپوشید. این باعث می شود آن را به یک انتخاب ایده آل برای پیاده روی به مدرسه یا تمرین گروه خود تبدیل کنید.

 

گیگ بگ گیتار دستی و کولی

 

  • سیم گیتار

چه گیتار کلاسیک، چه گیتار آکوستیک و یا الکتریک می نوازید، داشتن سیم گیتار اضافی ضروری است ، زیرا که سیم‌های گیتار به راحتی می‌شکنند، بنابراین داشتن قطعات یدکی که بتوانید قبل از کلاس گیتار، اجرا یا تمرین به سرعت تغییر دهید، برای یک گیتاریست در هر سطحی ضروری است.
باید توجه داشته باشید که انواع گیتار نیاز به سیم های متفاوتی دارند. سیم‌های گیتار الکتریک برای گیتارهای آکوستیک کار نمی‌کنند و بالعکس، بنابراین همیشه آنچه را که نیاز دارید و آنچه می‌خرید بررسی کنید.
همچنین ارزش این را دارد که بدانید بسیاری از خرده فروشان آنلاین اگر سفارشات انبوه بزرگی را ثبت کنید، تخفیف ارائه می دهند، بنابراین شاید با دوستان خود جمع شوید و هزینه را تقسیم کنید یا اگر توانایی پرداخت آن را دارید، مقدار زیادی از آنچه را که می خواهید به دست آورید.

سیم گیتار

 

  • سیم پیچ گیتار

برای تعویض سیم های گیتار، سیم‌پیچ یک وسیله ی پرکاربرد است. این وسیله ی ساده و ارزان قیمت عمل تاب دادن و محکم کردن سیم ها را برای شما سریع تر می کند.

سیم پیچ گیتار

 

  • پیک گیتار

پیک های گیتار (یا پلکتوم ها) قطعات پلاستیکی کوچکی هستند که نوازنده گیتار از آنها برای نواختن سیم ها استفاده می کند. اینها اشکال، اندازه‌ها و ضخامت‌های زیادی دارند، بنابراین گزینه‌های زیادی برای شما وجود دارد که می‌توانید امتحان کنید تا بفهمید چه چیزی را بیشتر دوست دارید.
مانند سیم ، بهتر است تعدادی پیک در کیف خود داشته باشید، زیرا معمولا پیک‌ها سریع گم میشوند و بسیاری از خرده فروشان آنلاین برای سفارشات عمده تخفیف ارائه می دهند.

پیک گیتار

 

  • نگهدارنده پیک گیتار

در حالی که پیک ها به راحتی گم می شوند، اگر نگهدارنده پیک داشته باشید، به میزان قابل توجهی کمتر آنها را از دست خواهید داد!
نگهدارنده پیک یک کیسه پلاستیکی کوچک است که می‌توان آن را با یک نوار چسب به گیتار وصل کرد. این کیسه می‌تواند چنگال‌های زیادی را در خود جای دهد و زمانی که در کیسه قرار می‌گیرند، افتادن آن‌ها برایشان سخت است، بنابراین ایمن هستند و به راحتی گم نمی‌شوند.

نگهدارنده پیک گیتار

 

  • تیونر رنگی

در حالی که توانایی کوک کردن گیتار یک مهارت مهم است که ارزش یادگیری دارد، باید روی یک تیونر کروماتیک خوب و الکترونیکی نیز سرمایه گذاری کنید. در حالی که هنوز در حال توسعه گوش خود هستید، می توانید از یک تیونر رنگی برای کوک کردن دقیق استفاده کنید و بسیاری نیز به شما اجازه می دهند بی صدا کوک کنید تا در طول تمرین یا کلاس مزاحم هم گروه خود نشوید.

تیونر رنگی

 

  • تیونر گیره ای گیتار

تیونر روی گیره یک نوع عالی از تیونر گیتار است. تیونرهای گیره ای معمولاً ارزان تر از تیونرهای سوئیچ پا هستند و هنوز هم بسیار دقیق هستند.
تیونر گیره ای همچنین به شما این امکان را می‌دهد که بی‌صدا یا با صدای کم کوک کنید و امتیاز اضافه‌ای دارید که احتمالاً هرگز آن را فراموش نخواهید کرد زیرا به گیتار شما متصل است!

تیونر گیره ای گیتار

 

  • پایه گیتار

استند گیتار ضروری است. چه در خانه باشید، چه در مدرسه یا در تمرین، نمی خواهید گیتار خود را به دیوار یا میز بچسبانید، زیرا به محض اینکه کوچکترین ضربه ای خورد، می افتد و آسیب می‌بیند.

پایه گیتار

 

  • بند گیتار

نواختن در حالت ایستاده چیزی است که بسیاری از گیتاریست‌ها ترجیح می‌دهند زیرا راحت و سرگرم‌کننده برای نواختن و اجرا است. و برای نواختن در حالت ایستاده به بند گیتار نیاز دارید.
یک بند نباید گران باشد اما باید راحت باشد. این البته برای افراد مختلف معنای متفاوتی خواهد داشت. با توجه به اندازه یا جنس، برخی دوست دارند آنها را از یک ماده خاص و غیره ساخته شده باشند، اما آنچه که مهمتر است این است که شما چه چیزی را راحت می‌بینید.

بند گیتار چرمی

 

  • مترونوم

مترونوم یکی از مفیدترین ابزار تمرینی است که تا به حال دارید. هر معلم خوب دانش‌آموزان خود را تشویق می‌کند تا در حین تمرین از یکی استفاده کنند.

مترونوم کلاسیک

 

  • کاپو گیتار

کاپو گیتار یک وسیله گیره مانند کوچک است که نوازنده گیتار آن را به نقاط مختلف گردن متصل می کند و به آنها اجازه می دهد تا با کلیدهای مختلف راحت تر بنوازند.
بسیاری از معلمان دانش‌آموزان مبتدی خود را تشویق می‌کنند که از کاپو استفاده کنند، زیرا این بدان معناست که دانش‌آموز می‌تواند آهنگ‌های مورد علاقه‌اش را تنها با آموختن چند شکل پایه آکورد اجرا کند.

کاپو گیتار

 

  • قفل بند گیتار

قفل‌ بند یکی دیگر از نجات‌دهنده‌ها برای نوازندگان گیتار است که بسیاری از آنها اطلاعی ندارند.
مواد چرمی روی بند گیتار که روی پین‌های بند قلاب می‌شود، پیر می‌شود و نرم می‌شود و به مرور زمان بیشتر مستعد لیز خوردن پین می‌شود، اما قفل بند به معنای واقعی کلمه بند را در جای خود قفل می‌کند. اگر ترجیح می‌دهید گیتارتان از دستتان بیرون نرود و یک فرورفتگی ناخوشایند برداشته شود، قفل‌های بند یک سرمایه‌گذاری ارزان و ارزشمند هستند.

قفل بند گیتار

 

  • استند موسیقی

در حالی که ممکن است فکر کنید می توانید با خواندن نت هایی که به طور نامطمئن روی زانوی شما قرار داده شده است، به نتیجه برسید، به زودی وقتی متوجه شدید که انجام این کار چقدر ناراحت کننده است، نظر خود را تغییر خواهید داد.
یک پایه موسیقی خوب به شما امکان می دهد نت موسیقی خود را در ارتفاعی نگه دارید که بتوانید آن را ببینید و همچنین به راحتی گیتار خود را بنوازید.
استندهای موسیقی برای هر سطحی از گیتاریست ها سرمایه گذاری های ارزان و ارزشمندی هستند. بسیاری از آن‌ها قابل حمل و سبک هستند و می‌توان آن‌ها را در جعبه گیتار قرار داد، بنابراین می‌توانید آنها را به مدرسه یا یک اجرا ببرید.

استند موسیقی

 

  • کابل گیتار

کابل های گیتار (که به طور حرفه ای به عنوان کابل جک شناخته می شود) توسط نوازندگان گیتار الکتریک، الکتریک آکوستیک و گیتار باس به طور یکسان استفاده می شود. آنها به شما این امکان را می دهند که ابزار خود را به یک آمپلی فایر وصل کنید. طول های مختلفی برای انتخاب وجود دارد

کابل گیتار

 

  • آمپیلی فایر

این گزینه برای نوازندگان گیتار الکتریک و گیتار باس بسیار بیشتر است. این دو ساز برای شنیدن نیاز به تقویت‌کننده‌های گیتار دارند، اما این بدان معنا نیست که شما باید چیز گران قیمتی بخرید.

آمپیلی فایر

 

  • کیس آمپلی فایر

اگر در اتاقی که کاملاً مرطوب است مانند گاراژ، زیرزمین یا اتاق زیر شیروانی تمرین می کنید، کیس آمپلی‌فایر یکی دیگر از لوازم جانبی مفید است.
این کیس از ورود رطوبت، کثیفی و گرد و غبار به داخل دستگاه و آسیب رساندن به لوازم الکترونیکی جلوگیری می کند

کیس آمپلی فایر

 

  • کاور آپلی فایر

کاور آپلی‌فایر بسیاری از مزایای یک کیس را ارائه می دهد، اما معمولاً هزینه کمتری دارند. در حالی که روکش خوب است، اما به اندازه یک کیس محافظ نمیکند. با این حال، این به این معنی نیست که لوازم جانبی بدی است.

کاور آمپلی فایر

 

  • پدال پایی گیتار

در حین اجرا، بسیاری از نوازندگان گیتار می خواهند صدایی را که از آمپلی فایرهای خود دریافت می کنند تغییر دهند، ولی نمی توانند دست خود را از روی گیتار برای تنظیم آمپلی فایر در وسط آهنگ بردارند. اینجاست که یک سوئیچ پایی به کارتان می آید

پدال پایی گیتار

 

  • تمیزکننده گیتار

اگر چیزی وجود داشته باشد که هر نوازنده ای از آن متنفر باشد، سیم های کثیف و کثیف گیتار است. سیم ها و گردن گیتار می توانند آهنربایی برای کثیفی و عرق باشند، و زمانی که این مقدار به اندازه کافی در طول زمان جمع شود، در واقع نواختن گیتار را سخت تر می کند.

تمیزکننده گیتار

 

  • کیت ابزار تعمیر و رگلاژ گیتار

گیتار چیزی است که باید از آن مراقبت کنید. این به معنای سفت کردن پیچ‌ها، تعویض باتری‌ها و تعویض رشته‌ها هر از چندگاهی است، بنابراین مهم است که همیشه ابزار مناسب برای کار را همراه خود داشته باشید.

کیت ابزار و تعمیر رکلاژ گیتار

 

  • اسلاید گیتار

در حالی که یک اسلاید ضروری ترین ابزار گیتار موجود در بازار نیست، چیزی است که بسیاری از دانشجویان جوان به آن علاقه مند می شوند زیرا، هنگام کار با آن ، صدای بسیار دلنشینی ایجاد میکند
اسلاید یک استوانه کوچک از شیشه، پلاستیک یا فلز است که روی انگشت شما می لغزد و از آن برای نواختن نت استفاده می کنید.

اسلاید گیتار

 

 

  • نگهدارنده گیتار روی پا

به جای استفاده از زیرپایی برای بالا آوردن پا ، میتوان از نگهدارنده گیتار که روی ران پا قرار می گیرد استفاده کرد.

 

 

  • محافظ انگشت گیتار

محافظ انگشت گیتار وسیله‌ای کاربردی برای محافظت از انگشتان شما به‌خصوص برای تازه کاران است.

 

 

 

امیدواریم از راهنمای لوازم ضروری گیتار ما لذت برده باشید. همه گیتاریست ها به تجهیزاتی نیاز دارند که قابل اعتماد، عملکرد عالی و مقرون به صرفه باشد. لوازم جانبی ذکر شده در بالا مطمئن خواهند شد که می توانید حداکثر کار را انجام دهید! از گیتار آکوستیک گرفته تا گیتار الکتریک، فکر می کنیم همه چیز را پوشش داده ایم!
اکنون در اینجا یک خواهش از همه شما گیتاریستها داریم. در حالی که به پایان لیست لوازم جانبی گیتار خود رسیده ایم، باید اذعان کنیم که هنوز سوالاتی وجود دارد که می خواهید به آنها پاسخ داده شود. لطفاً در زیر نظر دهید و سؤالات خود را بپرسید، و ما به همان سرعتی که انگشتان کوچک ما بتوانند تایپ کنند به آنها پاسخ خواهیم داد!

 

ما اینجا هستیم