Loading...

10 مزیت نوازندگی گیتار برای سلامتی بدن

10 مزیت نوازندگی گیتار برای سلامتی بدن

آیا می دانستید نواختن گیتار فواید بسیار زیادی برای بدن و ذهن شما دارد؟

 

اگر در ابتدا نگران پینه‌هایی که گیتار به دست شما می‌دهد ، هستید. این فواید گیتار برای سلامتی باعث میشود ، جور دیگری فکر کنید.

 

  • حافظه

نواختن گیتار ماده خاکستری مغز را بهبود می بخشد و در نتیجه قدرت حافظه را بهبود می بخشد. علاوه بر این، قدرت حافظه با افزایش سن کاهش کمتری دارد.
با حفظ آکوردها و الگوها به عنوان یک تمرین خوب برای مغزتان ، به افزایش قدرت حافظتان کمک می کنید. اگر فکر می کنید حافظه ضعیفی دارید، نواختن گیتار را امتحان کنید تا پیشرفت قابل توجهی را تجربه کنید.

نوازندگی گیتار با آرامش

  • تمرکز

تمرین منظم گیتار می تواند تمرکز شما را افزایش داده و دامنه توجه شما را افزایش دهد. برای تبدیل شدن به یک گیتاریست خبره، تمرکز لازم و ضروری است. تمرکز،  به یک عادت برای ذهن شما تبدیل می شود و به شما کمک می کند تا روی سایر کارهای روزمره نیز بهتر تمرکز کنید.  اگر یک گیتاریست حرفه ای هستید، باید یک گیتار جیبی بخرید تا در اوقات فراغت خود یا حتی در سفر ادامه دهید.

نوازندگی گیتار به صورت ایستاده و اجرای ملودی

 

  •  هماهنگی چشم و دست

اگر می توانید آکوردها و الگوها را بخوانید، خوب است، اما برای نواختن گیتار کافی نیست. دستان شما باید بتوانند الگوهای روی ساز را بازسازی کنند و سیم های مناسب را بکوبند.
 این تنها زمانی امکان پذیر است که چشم ها و دستان شما با یکدیگر هماهنگ باشند و با هم کار کنند. این هماهنگی توانایی شما در پردازش مطالب را چند برابر می کند و شما را خواننده بهتری می کند.

نوازندگی گیتار از روی نت ، استند موسیقی

 

  • خداحافظی با اضطراب

 شما ممکن است از آن دسته گیتاریست هایی باشید که قبل از اجرا مضطرب می شوند، حتی اگر بتوانید خوب بنوازید.
اگر اینطور است، نواختن ساز برای خودتان اضطراب شما را از بین می برد. هنگام نواختن گیتار می توانید احساسات خود را بیان کنید. این شامل اضطراب نیز می شود.
به اتاقت برو، گیتارتو بگیر و چند تا سیم بزن ، حتی اگر کامل به نظر نرسد، اضطراب شما را کاهش می دهد

نوازنده سیاه پوست گیتار با عینک

 

  •  اعتماد به نفس خود را تقویت کنید

شما نمی توانید آن را در روزهای ابتدای نوازندگی تجربه کنید. اما با بهبود مهارت های نوازندگی، کیفیت عملکرد شما افزایش می یابد.
می بینید که دوست دارید در یک کنسرت کوچک اجرا کنید. تمجید دریافت می کنید و بهتر معاشرت می کنید. چنین تجربیاتی اعتماد به نفس شما را افزایش می دهد و شما را برای رویارویی با جمعیت عظیم یا هر سخنرانی عمومی آماده می کند.

اجرای گروهی موسیقی با درامز ، خواننده ،نوازده گیتار و ساکسوفون

 

  • بازوهای خود را تقویت کنید

ممکن است دستان شما در مراحل ابتدایی نواختن گیتار درد بگیرد. با گذشت زمان، باید تمرینات انعطاف دست و انگشت گذاری را یاد بگیرید.

 این کار نه تنها مهارت های نوازندگی گیتار شما را بهبود می بخشد، بلکه انعطاف پذیری دست ها، به ویژه انگشتان را نیز بهبود می بخشد. مچ دست و تیغه های شانه شما نیز قوی می شوند.
با این حال، این یک روند تدریجی است. بنابراین، تمرینات زیادی را به یکباره روی بازوهای خود تحمیل نکنید.

نوازندگی گیتار کودکان

 

  •  استرس خود را از بین ببرید

از هر گیتاریست پرشوری بپرسید، آنها گیتار را «مکان شاد» خود می نامند. نواختن گیتار توجه کامل شما را می طلبد و به شما فرار از دنیا می دهد.
حتی یک جلسه به کوتاهی 15 دقیقه می تواند خلق و خوی شما را مانند هیچ چیز دیگری بهبود بخشد. انسان ها زمانی بهتر عمل می کنند که ذهنشان عاری از استرس باشد.

نوازندگی گیتار در طبیعت و کمپینگ

 

  • شنونده بهتری شوید

 هنگام یادگیری نواختن گیتار، گوش دادن بسیار مهم است. حتی یک گیتاریست حرفه ای هم باید خوب گوش کند.
برای تصحیح آنها در جلسه بعدی باید به صدای ضبط شده گیتار خود گوش دهید. با یکپارچگی، به لطف تمام گوش دادنی که از ابتدا انجام داده اید، می توانید آکوردها را با گوش تشخیص دهید. بنابراین، گوش های شما تیز می شوند.

گوش دادن به ملودی و موسیقی

 

  •  از دل شکستگی غلبه کنید

دلشکستگی چیزی است که اکثر مردم در طول زندگی خود با آن دست و پنجه نرم می کنند.
نواختن یک ساز موسیقی مانند گیتار می تواند به کاهش این احساس وحشتناک کمک کند. این یک شبه اتفاق نمی افتد، اما قلب شما در نهایت بهبود می یابد. در پایان همراه با مهارت جدید نواختن گیتار، قلبی شفا یافته خواهید داشت. و شاید هم چند آهنگ جدید!

نوازندگی گیتار برای فرد افسرده و حیوانات

 

  • تناسب اندام

نواختن گیتار به شما انرژی می‌دهد و نمی‌خواهید با تنبلی روی مبل بنشینی
 ایستادن و نواختن گیتار به کاهش وزن شما کمک می کند، نه به اندازه یک جلسه ورزشگاه، بلکه کالری بیشتری نسبت به آنچه انتظار دارید!

نوازندگی گیتار الکتریک به صورت ایستاده


اگر بخواهیم فهرستی از تمام مزایای نواختن گیتار تهیه کنیم، بی پایان خواهند بود. با نواختن چند آکورد روی گیتار خود آواز خود را همراهی کنید و موسیقی فوق العاده ای را که ساخته اید بشنوید.

ما اینجا هستیم