Loading...

آموزش گیتار را از کجا شروع کنیم؟

آموزش گیتار را از کجا شروع کنیم؟

 

اگر به یادگیری گیتار فکر می کنید، تصمیم سختی هست چرا که یادگیری یک ساز موسیقی مانند گیتار زمان و تلاش زیادی را می طلبد.
در این راهنما، به رایج ترین سوالات مردم در مورد چگونگی یادگیری گیتار، مزایای یادگیری گیتار و سایر سوالات رایج پاسخ خواهیم داد تا به شما در تصمیم گیری کمک کند.

آیا باید گیتار یاد بگیرم؟

اگر به گیتار علاقه دارید، باید گیتار را یاد بگیرید. اگر به موسیقی ای گوش می دهید که از گیتار استفاده می کند و خود را در حال نواختن آن آهنگ ها تصور می کنید، این نشانه خوبی است که باید نواختن گیتار را یاد بگیرید.
علاقه مندی به موسیقی مبتنی بر گیتار ، قوی ترین نشانه‌ای است که ممکن است از یادگیری گیتار لذت ببرید

 

نوازندگی گیتار دختر جوان

 

 

مزایای یادگیری گیتار چیست؟

 

برخی از مزایای یادگیری گیتار به شرح زیر است:

هماهنگی را بهبود می بخشد

همه در ابتدا دچار مشکل هستند. اما با تمرین، هماهنگی بسیار قوی بین دستان خود ایجاد می کنید. این هماهنگی به سایر زمینه های زندگی شما نیز منتقل می شود.

تمرکز را افزایش می دهد

یادگیری گیتار نیاز به تمرکز زیادی دارد. هر بار که برای تمرین می نشینید، توانایی های تمرکز شما اندکی بهبود می یابد. به همین دلیل است که کودکان مدرسه ای که گیتار می آموزند، در سایر دروس نمرات بهتری می بینند. تمرکز آنها برای همه چیز بهبود می یابد

ذهن شما را تیز نگه می دارد.

کودک، نوجوان، یا بزرگسال باشید، یادگیری گیتار به بهبود وضوح ذهنی و تیز نگه داشتن ذهن شما کمک می کند. ممکن است در ابتدا هیچ تغییری متوجه نشوید، اما وضوح ذهنی شما به تدریج با تمرین بیشتر گیتار بهبود می یابد

خوش می گذرد.

اینکه بتوانید گیتار خود را در پایان یک روز پر استرس بردارید و از نواختن موسیقی لذت ببرید، یک مزیت بزرگ است. ساز زدن با دوستانتان، اجرای یک برنامه یا نوشتن موسیقی خودتان، همگی تجربیات بسیار ارزشمندی هستند.

گیتارنوازی پدربزرگ و مادربزرگ و نوههشان

 

قدردانی عمیق تر از موسیقی.

اگر از گوش دادن به موسیقی لذت می برید، یادگیری نواختن گیتار به شما درک عمیق تری از موسیقی می دهد. گوشهای شما شروع به مشاهده جزئیات بیشتر در آهنگ هایی می کند که از آنها لذت می برید.

 

مزایای بسیار بیشتری وجود دارد که می توانید هنگام یادگیری گیتار از آن بهره مند شوید، اما مزایای فوق به شما یک ایده کلی از آنچه ممکن است می دهد. دلیل اینکه بسیاری از مردم در تمام زندگی خود به یادگیری و نواختن گیتار پایبند هستند این است که این یک سرگرمی بسیار مفید است.

 

معایب یادگیری گیتار چیست؟

در حالی که مزایای یادگیری گیتار واقعاً قابل تامل است، معایبی نیز وجود دارد که باید در نظر گرفت در اینجا معایب اصلی یادگیری و نواختن گیتار آورده شده است:

همه در ابتدا بد می شوند

هیچ کس در ابتدا خوب ساز نمی زند. برای پیشرفت در موسیقی زمان و تلاش لازم است. این می تواند خسته کننده باشد و برای غلبه بر این مرحله باید ساعت های زیادی تمرین کنید

دختر گیتارنواز غمگین با اجرای بد

 

درد رو به رشد

هنگامی که برای اولین بار شروع به یادگیری گیتار می کنید، ممکن است انگشتان و دستان شما شروع به درد کنند.
شما از ماهیچه هایی استفاده می کنید که قبلا هرگز استفاده نکرده اید و انگشتان خود را به شدت به سمت پایین فشار می دهید. خبر خوب این است که این دردها از بین می روند.

کمردرد و انگشت درد ناشی از نوازندگی گیتار

 

تعهد زمانی

برای تبدیل شدن به یک گیتاریست خوب، باید زیاد تمرین کنید. اگر فردی پر مشغله هستید و نمی توانید سی دقیقه در روز را برای تمرین وقت بگذارید، یادگیری گیتار ممکن است برای شما مشکل ساز باشد

 

بسیاری از مضرات یادگیری گیتار در همان ابتدا ظاهر می شوند. مهم است که به خاطر داشته باشید که دردهای فزاینده و ناامیدی که احساس می کنید موقتی هستند. هر چه بیشتر تمرین کنید و به خودتان فشار بیاورید، این معایب زودتر از بین می روند و می توانید واقعاً از نواختن گیتار لذت ببرید.

 

یادگیری گیتار چقدر سخت است؟

یادگیری گیتار در ابتدا سخت است، اما هر چه بیشتر به آن بچسبید آسان تر می شود. هر چه بیشتر تمرین کنید، نواختن گیتار راحت‌تر خواهد بود. به همین دلیل است که اکثر افرادی که گیتار را ترک می کنند در همان ابتدا این کار را انجام می دهند.
یادگیری گیتار در ابتدا سخت است. بنابراین آنها به اشتباه فکر می کنند که برای یادگیری گیتار به اندازه کافی خوب نیستند. اما اگر قرار بود به تمرین ادامه دهند، این مرحله سخت را پشت سر می گذاشتند نکته کلیدی که باید به خاطر داشته باشید این است که گیتار فقط در ابتدا سخت است. هرچه بیشتر به آن پایبند باشید و بیشتر تمرین کنید، آسان تر می شود. اگر می‌خواهید گیتار یاد بگیرید، متعهد شوید که مراحل اولیه دشوار را پشت سر بگذارید. اگر بتوانید شش ماه اول تمرین را پشت سر بگذارید، متوجه خواهید شد که آسان تر می شود.

 

آیا یادگیری گیتار برای مغز شما مفید است؟

یادگیری گیتار برای مغز شما بسیار مفید است. یادگیری هر چیز جدید به مغز شما کمک می کند تا راه های جدید تفکر را کشف کند. مهارت ها و مفاهیم مختلفی برای یادگیری در گیتار وجود دارد، بنابراین مغز شما فرصت های زیادی برای رشد دارد. خبر خوب این است که همه این مزایا از یادگیری گیتار به سایر بخش های زندگی شما نیز منتقل می شود. یادگیری گیتار نه تنها شما را در گیتار خوب می کند، بلکه به شما کمک می کند در سایر زمینه های زندگی خود شفاف تر فکر کنید. تحقیقی نشان میدهد در مدارسی که به دانش‌آموزان گیتار یاد دادند ، دانش‌آموزان بهتر درس ریاضی را یاد گرفته‌اند. بسیاری از مطالعات به این نتیجه رسیده اند که یادگیری یک ساز موسیقی می تواند تأثیر مثبت قابل توجهی بر رشد کودک داشته باشد. همین‌طور مزایای مشابه برای نوجوانان، بزرگسالان یا افراد مسن در دسترس است.

 

یادگیری گیتار چقدر طول می کشد؟

مدت زمانی که برای یادگیری گیتار طول می کشد بستگی به چیزی دارد که می خواهید بنوازید. یادگیری آهنگ‌های ساده می‌تواند چند ماه طول بکشد، در حالی که یادگیری تکنوازی‌ها و ریف‌های پیچیده ممکن است سال‌ها طول بکشد. 

کلاس آموزش گیتار حضوری

 

یادگیری گیتار سخت تر است یا پیانو؟

از برخی جهات، یادگیری گیتار سخت تر از پیانو است. از جهات دیگر، یادگیری پیانو سخت تر از گیتار است. این دو ساز در نحوه نواختن آنها کاملاً متفاوت هستند، بنابراین مقایسه آنها دشوار است. اگر می خواهید تصمیم بگیرید که گیتار یاد بگیرید یا پیانو، نپرسید که یادگیری کدام یک سخت تر است. در عوض، از خود بپرسید که واقعاً به یادگیری کدام یک علاقه دارید. فرض کنید یادگیری هر دو به یک اندازه سخت خواهد بود و هر دو به تعهد زمانی یکسانی برای تمرین نیاز دارند. حالا با خودتان فکر کنید که حاضرید برای یادگیری کدام یک تلاش کنید و به آن پایبند باشید. اگر می‌خواهید بین هر دو ساز تصمیم بگیرید، سعی نکنید بفهمید که یادگیری کدام یک آسان‌تر است. شما در نهایت دست از کار خواهید کشید. در عوض، به دنبال ابزاری باشید که بیشتر مورد علاقه شماست

آموزش گیتار سخت تر است یا پیانو

 

آیا استعداد موسیقی ارثی است یا آموخته شده؟

علی رغم باور عمومی، استعداد موسیقی مهارتی است که با تمرین و تلاش می توانید آن را بیاموزید. در حالی که برخی از افراد ممکن است این مهارت را سریعتر از دیگران توسعه دهند، همه می توانند با تمرین کافی یک ساز موسیقی را یاد بگیرند. افرادی که هرگز متعهد به یادگیری گیتار نمی‌شوند زیرا فکر می‌کنند «تون ناشنوا هستند» یا استعداد ندارند، از دست می‌دهند. هر وقت می شنوید کسی می گوید "من سعی کردم گیتار یاد بگیرم، اما استعداد آن را نداشتم و ترک کردم"، آن افراد به دلیل عدم استعداد آن را ترک نکردند. آنها به این دلیل که مایل نبودند مرحله سخت اولیه یادگیری گیتار را پشت سر بگذارند، ترک کردند اگر واقعاً می خواهید گیتار یاد بگیرید، متعهد شوید که مرحله اولیه را که یادگیری گیتار تقریباً غیرممکن است، پشت سر بگذارید. هنگامی که از آن مرحله عبور کردید، متوجه خواهید شد که استعداد ارثی یک افسانه است. تمرین چیزی است که استعداد ایجاد می کند.

 

آیا ابتدا باید نواختن گیتار آکوستیک یا الکتریک را یاد بگیرم؟

نوع گیتاری که باید روی آن بیاموزید باید با نوع موسیقی که می خواهید اجرا کنید مطابقت داشته باشد. اگر می خواهید موسیقی مخصوص گیتار الکتریک را بنوازید، باید با گیتار الکتریک یاد بگیرید. اگر می خواهید موسیقی مخصوص گیتار آکوستیک را اجرا کنید، باید با گیتار آکوستیک یاد بگیرید.

گیتار الکتریک ، گیتار آگوستیک ، گیتار کلاسیک

 

آیا می توانید به خودتان گیتار یاد بدهید؟

بله، شما می توانید به خودتان گیتار آموزش دهید. منابع آنلاین زیادی وجود دارد که به شما کمک می کند گیتار را به تنهایی یاد بگیرید. در حالی که ممکن است یادگیری گیتار بدون معلم گیتار که شما را راهنمایی کند دشوارتر باشد، قطعاً می توانید خودتان آموزش دهید. اگر قصد آموزش نواختن گیتار را دارید، باید چند نکته را در نظر داشته باشید:

کیفیت منابع یادگیری.

وب سایت ها و اپلیکیشن‌ها و کانال های یوتیوب زیادی برای آموزش نواختن گیتار به شما اختصاص داده شده است. متأسفانه، همه آنها خوب نیستند. برخی از سایت ها و ویدیوها در آموزش مهارت ها و مفاهیم مختلف به شما کار بسیار خوبی انجام می دهند. دیگران کار بدی انجام می دهند و شما را با عادت های بد یا درک نادرست از موضوعات رها می کنند.

خود انضباطی .

بدون یک معلم گیتار که شما را راهنمایی کند و به شما انگیزه دهد، خودتان هستید. این بدان معناست که برای تمرین منظم باید نظم و انضباط داشته باشید. حتی اگر یادگیری چیزی کسل کننده یا سخت باشد، باید خودتان را برای انجام آن تحت فشار بگذارید بیشتر طول می کشد. آموزش گیتار به خودتان بیشتر از داشتن یک معلم طول می کشد. یک معلم گیتار می تواند به سرعت یک برنامه گام به گام در مورد تمرین هایی که به شما در رسیدن به اهدافتان کمک کند، تنظیم کند. وقتی تنها هستید، باید خودتان همه چیز را بفهمید. این بدان معناست که وقتی به خودتان آموزش می دهید، یادگیری گیتار بیشتر طول می کشد. اگر نمی‌خواهید با دوره‌های مبتدی طولانی‌تری کنار بیایید، با یک معلم آموزش گیتار بگیرید تا شروع کنید. خبر خوب این است که اگر نظم و انضباط داشته باشید و از منابع مناسب استفاده کنید، می توانید به یک گیتاریست خودآموخته بزرگ تبدیل شوید.

 

آیا نواختن گیتار شما را باهوش‌تر می‌کند؟

مطالعات نشان داده اند که یادگیری یک ساز موسیقی شما را باهوش تر می کند. مهارت‌های شناختی که می‌توانید در حین یادگیری گیتار ایجاد کنید، به سایر بخش‌های زندگی شما کمک می‌کند. دلیل اینکه نواختن گیتار شما را باهوش تر می کند به لطف چیزی است که به عنوان انعطاف پذیری مغز شناخته می شود. این مطالعه توضیح می دهد که چگونه یادگیری یک آلت موسیقی بر انعطاف پذیری مغز تأثیر مثبت می گذارد نسخه ساده انگلیسی این است که وقتی گیتار یاد می‌گیرید، مغز شما روش‌های جدیدی برای تفکر در مورد مشکلات و شناسایی الگوها می‌آموزد. در حالی که این روش های جدید تفکر با یادگیری نواختن آهنگ روی گیتار ایجاد شده است، اما در سایر زمینه های زندگی مفید است. این به این معنا نیست که هرکسی که می‌بینید یک ساز می‌نوازد فوق‌العاده باهوش است، به این معنی است که یادگیری نواختن یک ساز می‌تواند ضریب هوشی شما را کمی افزایش دهد و به شما در زمینه‌های دیگر زندگی کمک کند

 

در مورد یادگیری گیتار سوالی دارید؟

پرسش ها و پاسخ های بالا باید به شما ایده خوبی در مورد چگونگی یادگیری گیتار بدهد و چرا ممکن است بخواهید آن را در نظر بگیرید. اگر سوالی در مورد یادگیری گیتار دارید که در بالا توضیح داده نشده است، آن را در اینجا بپرسید.

 

ما اینجا هستیم